ephesus Yayınları

[KCY Okuma Etkinliği] Kusursuz Plan || Fatih Murat Arsal (Zoraki Gelin #2) Kitap Yorumu

04:15

Kitabın Adı: Kusursuz Plan
Yazar: Fatih Murat Arsal
Sayfa Sayısı: 496
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Goodreads Puanı: 3,91 (90 oy)
Benim Puanım: 5,6/7

Arka Kapak
Tüm ışıldayan güzelliğine rağmen, o da aldatılabilirdi! İncitilebilirdi! Kalbi kırılabilirdi! Ama gururu yüzünden asla altta kalamazdı! Sevdiği erkeği elde etmek için garip bir plan yaptı. Planı kusursuz olmalıydı. Öyle de oldu! Gerçek niyetini kimse anlayamadı. Amacına erişebilmek için parasını, dayanılmaz güzelliğini, şaşırtan zekâsını ve çekici vücudunu ortaya koydu. 

                    Yorumum
à Kusursuz Plan benim okuduğum ilk FMA kitabıydı. Fatih Murat Arsal’ın kalemiyle tanışmayı uzun zamandır istiyordum fakat bir türlü önceliklerime koyamadığım için bir tane alıp da okuyamamıştım. Bu zamana kısmetmiş.

à Kitapta, kendisini aldatan eski sevgilisinden intikam almak isteyen Ebru'nun, kusursuz bir plan yaparak sahte bir evliliğe başvurması sonucu gelişen olayları okuyoruz. Yani en azından bize anlatılan bu; okudukça bazı şeylerin asıl sebeplerini ve gerçek diye bildiğimiz bazı şeylerin, aslında gerçeğin sadece bize yansıtılan kısmı olduğunu görüyoruz.

à Ebru'nun bazı düşünceleri benimkilerle oldukça çelişse de kurguyu belirleyen unsur Ebru'nun kararlarıydı.
à Kitapta hem geçmiş zaman, hem de şu anki olaylar anlatılıyordu. Bunu sevdim mi sevemedim mi karar vermesi zor çünkü bazen geçmişin bölümü bittiğinde şimdiki zamana, bazen de şimdiki zaman bölümü bitince geçmişe dönmek istemedim.
àEbru'nun eski sevgilisi Yakup'tan daha ilk anda hoşlanmadım. Bence uyuz herifin teki, öhöm -,- Bir de Ebru'nun 'kocası' olan vatandaş Selim var ki alın onu kavanoza koyup saklayın, adama bayıldım. Başlarda ona karşı büyük bir sevgi beslemesem de kitabın sonlarına doğru kendisini çok sevdim. Takındığı tavırlar, kurduğu cümlelerde kendini belli eden özgüveni ve daha nicesi beni kendine çekti.

à Geçmişe gittiğimiz bölümlerde Ebru ve Selim’in tanışma sürecini de okuyoruz. Sevgilisine sürpriz yapmak için onu Çeşme’deki yazlığında ziyaret etmeye giderken yolunu kaybetmesi ve Selim’le karşılaşması, gecenin bir vakti Ebru’yu ürkütse de ona yolu tarif edebilecek tek kişinin Selim olması… Ve her şeyin başlangıcı…

à Yazarın dili çok akıcı, kelimeleri pürüzsüz ve olay örgüsü iyi bağlanmış. Bir oturuşta en az 100-150 sayfa okutuyor ve bence bu en güzel kısmıydı çünkü yormuyor. Bana göre Kusursuz Plan, distopyaların ağırlığı arasında biraz mola vermek için okunabilecek hoş bir kitap.
à Hoşlanmadığım şeyler de yok değildi. Cinsellik fazla ön plandaydı. Karakter düşüncelerinde olsun, davranışlarında, aşklarını yaşayışlarında... Sahneler ağır değildi ama sıklık bakımından çok karşılaşmak beni rahatsız etti. Onun dışında bütün karakterleri manken gibi olmasaydı da iyiydi tabi…

à Siz de Kusursuz Plan kazanmak için Instagram ve Facebook üzerinden çekilişimize katılabilirsiniz, iyi şanslar! [Bugün son gün, tşk -.-]

Kitabı satın almak için:






Benzeri Yazılar

0 yorum