alıntı

Bugün Farklı Olacak || Jessi Kirby | Kitap Yorumu

10:26



Kitabın Adı: Bugün Farklı Olacak
Özgün Adı: Golden
Yazar: Jessi Kirby
Çeviren: Duygu Özen Gür
Sayfa Sayısı: 320
Yayınevi: Novella Dinamik

Arka Kapak
Herkesin bildiği öykü aynı.
Peki ya bu öykünün devamı varsa ve bilinenlerden daha fazlası yaşandıysa?
Ya parçaları birleştirip gizli kalmış sona ulaşması gereken kişi bensem?
Gerçeği öğrenme şansı bana verildiyse?
Geçmişi değiştirmek imkânsız, bunu biliyorum.
Ama bunca yıldan sonra onun günlüğünü bulmamın bir sebebi varsa?
En önemli soru da şu: Ya o hâlâ hayattaysa?


Benim Yorumum

"Hepimizin içimizde saklayıp hayalini kurduğu, belki de başka kimselere söyleyemeyecek kadar önem verdiğimiz bir şeyler vardır."

Bitirip kapağını kapattığınız an sizi bir şeyleri düşünmeye, sorgulamaya iten az sayıda güncel roman vardır. En azından bu benim için öyle, kitap okurken kendimi kaptırsam bile bitirdikten sonra üzerimde etkisini sürdürmesi zor oluyor. Bugün Farklı Olacak beni etkileyen, okurken kimi zaman içimin içime sığmadığı bir kitap oldu.

Parker başarı elde etmek için çok çalışmış, liseden mezun olmak üzere olan bir genç kız. Edebiyat öğretmeninin yıllardır son sınıflarla gerçekleştirdiği bir projesinde ona yardımcı olurken birtakım şeyler keşfediyor.

Proje şu: Son sınıfta bir günlük yazıyorsunuz. Bu günlüğü öğretmenin size sorduğu soru üzerine kim olduğunuz, kim olmak istediğiniz ile ilgili dolduruyorsunuz. Yıl sonunda ise günlüklerin hepsi bir kutuya konuyor ve tam on yıl sonra size gönderiliyor.

Etkileyici, değil mi? Parker da bu günlükleri sahiplerine postalamak üzerine görevliyken günlüklerden birinin on yıl önce ölmüş olan bir kıza ait olduğunu fark ediyor. Kız ve sevgilisi bir kazada ölüyorlar ve bu mükemmel çift, bir nevi efsane olarak kalıyor. Kızın ailesi olaydan sonra kasabayı terk ettiği için Parker ne yapacağını bilmiyor ve bir süre sonra kendine engel olamayıp okumaya başlıyor.

Konuya bu kadar girmekten pek hoşlanmıyorum aslında ama anlatmam gerektiğini hissettim. Çünkü bu günlük pek çok şeyin hem sebebi hem de sonucu.

Kitabın içine girmesi biraz zor, açılması için sabırlı olmanız gerekiyor. Zaten bir süre sonra merak sizi tetikte tutuyor ve bırakmak istemiyorsunuz.

İnsana kendini/hayatı sorgulatan, her şeyin göründüğü gibi olmadığını birazcık suratımıza çarpan bir gençlik romanı. Arka planda dönen günlük hikâyesini ayrı, genel gidişatı ayrı sevdim. Belli başlı noktalarda klişeler de mevcut olmasına rağmen iyi bağlandığını düşünüyorum. Özellikle ise son bulma şekli hoşuma gitti.

Size bir şeyler hissettirecek, aynı zamanda da düşündürecek bir roman okumak isterseniz Bugün Farklı Olacak'a bir şans vermenizi isterim.

Kitabı satın almak için:



Benzeri Yazılar

0 yorum