blogger

Kusursuz Evcil || Kate Jarvik Birch (Perfected #1) Kitap Yorumu

11:52



Kitabın Adı: Kusursuz Evcil
Özgün Adı: Perfected
Çeviren: Özden Umut Akbaş
Sayfa Sayısı: 292
Yayınevi: Misis Kitap
Goodreads Puanı: 3,63 (4K+)
Benim Puanım: 3,5/5



Arka Kapak

“Kusursuz olmanın bir bedeli vardır...”
İnsanların genetiklerinin değiştirilip “evcil” olarak satılmalarına izin veren yasa çıkar çıkmaz, varlıklı ve güçlü aileler Ella gibi güzel kızları satın almak için harekete geçmişti.

Doğumundan itibaren zarif, ağırbaşlı ve her şeyin ötesinde “kusursuz” olmak üzere eğitilen bu “aile dostları” sahiplerinin evlerine lüks bir hayat yaşamaya hazır olarak giriyorlardı.

Ella, bir milletvekilinin küçük kızının arkadaşı olarak geldiği yeni evinde, yakışıklı ve asi Penn ile karşılaşmayı beklemiyordu. Penn, kusursuz görünümünün altında yatan kızı görebilen tek kişiydi. Ona âşık olmak, Ella’nın bildiği her kuralı çiğnemesi anlamına geliyordu.

“Kusursuz Evcil” insan olmanın anlamına ürpertici bir bakış, aşkın göz kamaştırıcı gücünün bizi nasıl özgür bırakabileceğinin şaşırtıcı bir hikâyesi...



Benim Yorumum

Kusursuz Evcil, olay örgüsü olarak beğeniyle, merakla ve heyecanla okuduğum bir kitap olmasına rağmen çıkış noktasını tam olarak anlayamadım.

Yirmi kişilik bir grup hâlinde 12 yaşında eğitime alınan kızlar, dört yıllık bir eğitimin ardından yüklü miktarlar karşılığında satılıyorlar. Kızlar bu eğitim süreci boyunca dans, müzik gibi alanlarda beceriler kazanıyor. Zarafet eğitimi alıyor. Göz yummayı öğreniyor. Bir aksesuar hâline geliyor.

Ana karakterimizin satın alınmasıyla başlıyor kitap. Yeni evine gidişi, 'sahip'lerini tanıması... Ana karakterin saflığını sevdim, bazen aptallık gibi gelse de gerçekten çok masum, saf bir kızdı. Duygularını içinde yaşayış şekli, düşünceleri çok naifti. İşin içine aşk girdiğinde yaşadığı kafa karışıklığı, olması gereken ve olmak istediği kişi arasında sıkışıp kalması güzel işlenmişti.

Kitabın anlatımı oldukça akıcı ve duruydu. Çok olaylı veya heyecan dolu bir kitap değildi ama bazı unsurlar sebebiyle diken üstünde okumama sebep oldu. Üstelik sarsıcı ters köşelere sahip olmasa da beklenmedik olayların gidişatı değiştirmesi hoşuma gitti.

Fakat.

Çıkış noktasını sağlam bulmadım. Güzel kızlar eğitilip evcilleştiriliyor fakat ne sebeple? Bir eş olmaları için değil. Hizmet etmeleri için değil. Hiçbir işlevleri yok. Üstelik bu, belli bir düzen değil. Ülkedeki tüm kadınlar aynı süreçten geçmiyor, öyleyse neden bu kızlar seçiliyor ve neden aynı şekilde yakışıklı erkekler de bu sisteme dâhil değil?

Okuma yazma, yüzme, coğrafya bilmiyorlar. Bunları çok sorguladım çünkü evcilleştirilmek için 12 yaşında alınıyorlar. Öncesinde bir okul deneyimleri olması gerekiyor çünkü kızın gittiği evdeki 10 yaşındaki kız okuma yazma biliyor. Neden okuma yazmaları yok? Evcilleştirme programına dâhil olacakları başından mı belli? Belliyse başlayana kadar nasıl bir hayat sürdüler? Aileleri var mıydı?

Bu bakımdan beni epey huzursuz etti. Olay işleyişi ve kurgu bazında keyifle okudum ancak altının yeterince iyi doldurulmamış olması aklımda oldukça soru bıraktı. Devam kitaplarında giderilir mi bilmiyorum ama ikinci kitap adına heyecanlıyım. İlk kitap can alıcı bir noktada sonlandı.

Kitabı satın almak için:



Benzeri Yazılar

0 yorum