evetherneyse

Güneş de bir Yıldızdır || Nicola Yoon | Kitap Yorumu

14:22


Özgün Adı: The Sun is Also a Star
Yazar: Nicola Yoon
Çeviren: Gözde Damla Yelesev
Sayfa Sayısı: 392
Yayınevi: Pena Yayınları
Goodreads Puanı: 4,19 (24K+)
Benim Puanım: 4/5



Arka Kapak
Natasha: Ben bilime ve gerçeklere inanan bir kızım. Kadere, alın yazısına, hele asla gerçekleşmeyecek hayallere inanan biri değilim. Kalabalık bir New York sokağında tatlı bir çocukla tanışıp ona âşık olacak bir kız hiç değilim. Ailemin Jamaika’ya sınır dışı edilmesine on iki saat kalmışken hem de. Ona âşık olmak hiç de bana göre değil.
 
Daniel: Ben her zaman iyi oğul, iyi öğrenci oldum. Ailemin beklentilerini karşılamaya çalıştım. Asla bir şair ya da hayalci olamadım. Ama onu gördüğümde tüm bunları unuttum. Natasha beni kaderin olağanüstü planları olduğuna inandırıyor, ikimiz için de.
 
Evren: Yaşadığımız her şey bizi tam da bu ana getirdi. Önümüzde milyonlarca gelecek var. Acaba hangisi gerçekleşecek?


Benim Yorumum

Güneş de bir Yıldızdır dolu dolu, olaylı bir kitap değil fakat Nicola Yoon'un öyle farklı ve güzel bir kalemi var ki ne olup bittiğini anlamadan okutuyor kendisini.

Kitap yalnızca bir günlük bir zaman diliminde geçiyor. Sınır dışı edilmek üzere olan kaçak göçmen Natasha'nın, Amerika'daki son gününde Daniel ile yollarının kesişmesine şahit oluyoruz.

Daniel ve Natasha çok zıt iki karakter. Natasha bilime, Daniel ise aşka inanıyor. Daniel iflah olmaz bir romantik, şiir yazıyor ve kendini seviyor. Natasha daha mantıkçı bir karakter, birbiri için yaratılma ve aşk gibi şeylerin zırvalık olduğunu düşünüyor.


Kitabı her iki karakterin de gözlerinden okuyoruz ancak yazar bölüm aralarına diğer karakterlere dair bakış açıları da sıkıştırmış. O anda bulunan üçüncü kişilerin ne düşündüğünü, ne yaşamış olduğunu görüyoruz. Bunu bakış açısı değiştirir gibi değil de aralara anekdot yerleştirir gibi yapmış Nicola Yoon. Ve bütün bunlar kitaba orijinallik katmış benim gözümde.


Nicola Yoon'un tamamiyle kendine has bir anlatım tarzı var, neyi ne zaman söylemesi gerektiğini ve okuru şaşırtmasını biliyor. Kalbinizi kırmak istediğinde kırıyor. Sizi mutlu etmek istediğinde ediyor. Kalemi okura işliyor.

Eğer henüz kalemiyle tanışmadıysanız bir göz atmanızı mutlaka öneririm 💜

Kitabı satın almak için:



Benzeri Yazılar

1 yorum

  1. Nicola Yoon'a ilk kitabında hayran kalmıştım..En kısa zamanda bu kitabını da edinmek istiyorum:)Mutlu kal..

    YanıtlaSil