Go Kitap

[KCY 23. Blog Tur] Konuş Benimle || Laurie Halse Anderson Kitap Yorumu || Övgüler

00:30


Kitabın adı: Konuş Benimle
Özgün adı: Speak
Yazar: Laurie Halse Anderson
Sayfa sayısı: 304
Yayınevi: GO! Kitap

ARKA KAPAK
Konuşmak gittikçe zorlaşıyordu. Boğazım sürekli acıyor, dudaklarım kuruyordu. Geceleri uyurken çenemi o kadar sıkıyordum ki sabahları başım ağrıyordu… Ne zaman annemle, babamla ya da öğretmenlerden biriyle konuşmaya çalışsam ya kekeliyor ya da donup kalıyordum. Sorunum neydi benim?

Melinda Sordino’nun bir sırrı var. Ama sırrını paylaşabileceği kimsesi yok. Bütün arkadaşları, hatta tanımadığı insanlar bile ondan nefret ediyor. Ve günden güne içine kapanan Melinda, çareyi susmakta buluyor. Yalnızlaştıkça susuyor, sustukça yalnızlaşıyor. Ta ki O ŞEY’den kaçıp saklanamayacağını, O GECE’yi unutamayacağını anlayana dek…



YORUM

Kitaptan bahsetmeye nasıl başlasam bilemiyorum. Her şeyiyle içime kadar işleyen bir kitap olduğunu söyleyebilirim çünkü Konuş Benimle bir kitap olmaktan çok hayatın kendisi gibiydi. Gerçekleri yüzünüze vurmaktan çekinmeyen, yaşamı bütün şeffaflığıyla aktaran bir kitaptı.

Kitabın arkasını okuyunca sizde ne çağrışım yaptı bilmiyorum ama ben ilk anda kızın tecavüze uğradığını düşündüm. Ve evet, Konuş Benimle; tecavüz kurbanı olmuş bir genç kızla ilgili.

Genel olarak baktığınızda içinde olay barındırmayan ama olayın kendisi sayılabilecek bir kitap. Ne kadar etkilendiğimi söylemeye inanın kelimelerim yetmiyor çünkü sürekli aklımda şu düşünce var: "O kızın yerinde ben de olabilirdim." "O kızın yerinde en yakın arkadaşım da olabilirdi." "Onun yerinde annem de olabilirdi."

Maalesef ki insanların barınmasının, güvende kalmasının artık çok güç hâle geldiği bir dönemdeyiz, bu kitap da bu gerçeği destekler nitelikteydi ki Konuş Benimle 2001 yılında basılmış. Kim bilir şimdi ne kadar daha battık dibe?

Konuş Benimle sadece tecavüze uğramış bir kızın psikolojisini değil, genel olarak ergen psikolojisini de konu alıyordu. Size vermek istediği mesajları ince ince, tamamen günlük yaşamdaki basit bir diyalogdan daha siz anlamadan anlatıyordu. Bunu çok sevdim.

Okurken yormayan, kafanızı karıştırmayan basit bir anlatımı var. Basit ama bir o kadar da güçlü.

Beni ne kadar etkilediğini gerçekten anlamanız için size şunu söyleyeceğim: Gittiğim okulda haftada/iki haftada bir öğrenciler veya öğretmenler tarafından çeşitli kitap sunumları yapılıyor. Ve ben kitabı bitirdiğim gibi soluğu edebiyat öğretmenimin yanında aldım. Konuş Benimle'yi gösterip, bu kitabın sunumunu yapmak istediğimi söyledim.

Çünkü bu kitabı herkes okusun istiyorum.

Biraz duyarlılık, daha fazla empati ve bolca anlayış için.

Lütfe fırsatınız olursa Konuş Benimle'ye bir şans verin. Böyle kitaplardan daha fazlasına ihtiyacımız var ve Go! Kitap'a bolca teşekkürler, bize bu kitabı okuma imkânı sağladığı için.

Eğer siz de Konuş Benimle istiyorsanız Facebook ve Instagram sayfalarımızı ziyaret edebilir, oradaki çekilişlere katılarak Konuş Benimle kazanmak için şansınızı deneyebilirsiniz!


ÖVGÜLER
"Anderson'ın kelimeleri doğrudan ruha işliyor."
-Audiofile

"Okuyucuları içine çekip hikayeye hapseden, etklileyici bir kitap."
-School Library Journal

"Konuş Benimle, okurları ilk kelimeden son kelimeye kadar kendine esir edecek."
-The Horn Book

"Sürükleyici konusu, ustaca çizilmiş karakterleri ile kolay kolay unutulmayacak bir kitap."
-Kirkus Reviews

"Melinda'nın alaycı zekası, dürüstlüğü ve cesareti onu zaferiyle okuyuculara ilham ve güç verecek, unutulmaz bir karakter yapıyor."
-Booklist

"Laurie Halse Anderson'ın ilk romanı, gençler için muhteşem ve sempatik bir hikaye. Konuş Benimle, sessizliğin altında yatan çığlığı anlatıyor."
-Amazon.com

ÖN OKUMA






Benzeri Yazılar

0 yorum