alıntı

Gölgeler || Paula Weston (Refaim #1) Kitap Yorumu | Alıntılar

21:47





Kitabın Adı: Gölgeler
Özgün Adı: Shadows
Yazar: Paula Weston
Çeviren: İnci Nazlı
Sayfa Sayısı: 336
Goodreads Puanı: 3,99 (5K+)
Benim Puanım: 3/5


Arka Kapak
Gaby Winters yaklaşık bir yıl önce ikiz kardeşi Jude'u bir trafik kazasında kaybetmişti. Kazadan sonra bedeni iyileşmişti ama acısı hâlâ ilk günkü gibi tazeydi ve kâbusları bitmiyordu: Her gece kâbuslarında iblislerle ve cehennemin diğer yaratıklarıyla savaşıyordu.

Ve sonra karşısına Rafa çıktı. Rafa, sadece kâbuslarında sık sık gördüğü çocuk değildi, aynı zamanda ikiz kardeşi Jude'la da bir geçmişleri olduğunu iddia ediyordu. Gaby, hayatı ve kendi hakkında bildiğini düşündüğü gerçeklerin sadece birer yalan olduğunu kabul etmek zorunda kalmıştı ve bulması gereken gerçekler kâbuslarındaki gölgelerde gizliydiler. Rafa kimdi? Refaimler kimlerdi? Ve en önemlisi Gaby kime güvenebilirdi?

Benim Yorumum

Gölgeler, fantastik okurlarının aşinası sayılabileceği bir konu olan melekler hakkında. Baş melekler, düşmüş melekler ve düşmüşlerin insan ırkından olan çocukları nefiller -fakat bu kitaptaki adıyla Refaimler- anlatılıyor.
"Herkes şerefiyle savaşır; ta ki kaybettiklerini anlayana kadar.
Biz de nadiren kaybederiz Daniel."
Gaby rüyasında gördüğü korkunç yaratıkları sadece basit bir kâbus sanıyordu, ta ki yine aynı rüyada gördüğü çocuk (adam?) bir gün çıkagelip kendisini Gaby'nin ölen ikizi Jude'un arkadaşı olarak tanıştırana kadar. Gaby ise bir kazada ölen ikizinin tanımadığı bu gizemli arkadaşının anlattıkları karşısında şaşkına dönüyor.

Kurgunun çıkış noktası olarak orijinal bir melek serisi olduğunu düşünüyorum fakat yazım dili açısından da oldukça basit buldum. Bu basitlik, akıcılığı had safhaya çıkarıyor lakin bazı olaylar için daha çarpıcı bir şekilde kaleme alınmış olmasını diledim.

Karakterlere gelirsek, eh diyebilirim. Şimdilik hiçbirini yeterince tanıdığımızı düşünmüyorum ama diyaloglar açısından Gölgeler'i okumaktan büyük keyif aldım.
"Gaby. Bana kim olduğunu söyle."
"Ben Gaby Winters. Dövüşmeyi bilmiyorum.
Koşmayı severim.Çok okurum. Tayland yemeklerine ve
Türk lokumuna bayılırım. Türkiye'den gelen gerçek lokum."
Fakat kitap hakkında şöyle bir noktaya çok takıldım. En başta, Gaby gizemli çocukla (Rafa ile) tanışırken Gaby'nin arkadaşı da (Maggie) barda Jason adında bir çocukla flört ediyor. Ve Jason kurguya Rafa ile aynı anda dâhil olsa da kitabın tamamında onu görmek mümkün. Bir olay olduğunda sanki gruptan biriymiş gibi o da dâhil ediliyor.

Jason'ın elbette kurguda bir rolü ve orada olmasının sebepleri var fakat takıldığım nokta şu: Çocuk Maggie'nin öylesine barda flörtleştiği biriyken neden bir olay olduğunda hemen onu da katıyorlar? Keşke basit bir flört gibi gösterilip büyük rol oynayacağına en baştan Maggie ile Jason sevgili olsaydı çünkü kitabın yarısına kadar, bir sır ya da olay paylaşılacağı zaman Jason'a da anlatılması sürekli gözüme battı.
''Dış görünüş yanıltıcı olabilir.''
Bu noktada yazarın kalemi oldukça toy kalıyor. Sadece bu noktada da değil gerçi, tüm kitap boyunca yazım dilini çok yetersiz buldum. Fakat keyifli bir melek serisi başlangıcıydı, seriye de kısa zamanda devam etmeyi düşünüyorum.
 
Bunlar da yurt dışında kullanılan kapaklar. Bizdekiler bana daha güzel geliyor, siz ne dersiniz? ^^
Kitabı satın almak için:


Benzeri Yazılar

0 yorum